zondag 31 juli 2011

30. Dag van vertrek

Vandaag gaat het dan toch echt gebeuren; we gaan terug naar Nederland:(
We hebben er allemaal weinig zin in en de vakantie is omgevlogen, we hebben helemaal niet het idee dat we een maand onderweg zijn.

Vanmorgen lekker uitgeslapen, want we hadden een late check-out geregeld, dus we hoefde pas om 12.30u het hotel uit. Wel zo handig als je pas om 21.30u gaat vliegen.

Even wat sultana's en evergreen als ontbijt genuttigd en aan de gang. De jongens konden wat ons betreft het dak op en zijn dus ook lekker gaan zwemmen;)
Wij aan de gang met de koffers en de weegschaal, wat een gedoe zeg. Maar uiteindelijk is het ons gelukt en waren alle koffers gepakt en goed op gewicht.

Ondertussen was het half 12 en waren de jongens ook al klaar met de zwempartij. Dus allemaal nog ff snel douchen en gaan met die banaan.
We hadden besloten om nog even langs de Dolphin Mall te gaan, aangezien we voldoende tijd hebben en deze op in de buurt van het vliegveld ligt.

Daar aangekomen hebben we eerst maar even wat gegeten, want op die koeken kunnen pubers niet leven;)
Daarna tot half 5 door de Dolphin Mall gelopen en oh wat heb ik een spijt dat we hier niet eerder naartoe zijn gegaan.
Ik bleef shoppen, maarja met je koffers al gepakt is dat niet echt handig. Redmer zei dat we onze oogkleppen maar op moesten zetten en richting de auto moesten lopen. Ondertussen hadden we toch al aardig wat ingeslagen; Twan een paar schoenen (de oude hebben we maar achtergelaten), t-shirts en lange broeken, Max, Chris en ik allemaal een (dik) vest van Tommy (die doen we dan maar aan) en nog een paar dingen.

In de auto overal de prijskaartjes vanaf gehaald en bij Alamo een koffer open en alle aankopen (behalve de vesten) erin gedaan. Zie je wel past makkelijk;)
Op naar de incheck balie. daar aangekomen werden we vriendelijk geholpen met het uitprinten van de tickets en konden we de koffers afleveren.
Koffer 1; 24 kilo, oeps iets te veel maar de rest is goed zei ik, dus voor èèn keer mocht deze door.
Koffer 2; 21 kilo, zie je deze is goed (deze is dan ook een stuk kleiner dan de vorige en zat bomvol.
Koffer3; (ook kleiner) 22 kilo, Tada we gaan goed!!!!
Koffer 4; 23 kilo, pff precies.
De laatste en vijfde koffer; 24,5 kilo (dit was ook de koffer waar de laatste inkopen bij waren gedaan) oeps te zwaar. Hij mocht onder geen beding door.
Dus ik de koffer opengemaakt, de 4 shirtjes en 2 broeken van Twan er uitgehaald, koffer dicht en weer op de weegschaal. Tada 23 kilo en daar stond ik dan met een handjevol kleren.
De mevrouw achter de balie keek naar mij, toen naar wat ik in mijn handen had en zei: stop het er maar weer bij. De koffer mocht door met een gewicht van 24,5 kilo, Thank you!!

Eenmaal door de douane maar weer een eettent opgezocht en op ons gemak een tijdje gezeten en wat rond gekeken.
Rond 20.45 konden we boarden en netjes op tijd gingen we de lucht in.
Allemaal weer lekker een filmpje gekeken, wat gegeten, film afgekeken en dan maar een poging doen om te gaan slapen.
Ik had er een hard hoofd in, want het lukt mij bijna nooit om in een vliegtuig te slapen.
Nou sinds vandaag is daar dus verandering in gekomen. Op een gegeven moment werd ik door Redmer wakker gemaakt dat mijn ontbijt er aan kwam en dat we over anderhalf uur gingen landen. Super, ik heb gewoon de hele vlucht geslapen!! Chris ook, Max en Twan allebei een uurtje en Redmer heeft maar drie films gekeken;)

Een half uurtje eerder geland, altijd goed! De koffers hadden we ook vrij snel, de auto starte ook gewoon, dus alles bij elkaar waren we rond 13.30u thuis.

4 opmerkingen:

  1. Welkom thuis, jammer dat het weer voorbij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis. En jullie treffen het ook nog met het weer. Wat een pracht vakantie hebben jullie gehad zeg. Wow daar kun je op terug kijken. Bedankt nog voor het fijne blog.

    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gedoe met de koffers, maar mooi dat ze niet moeilijk deden.
    Welkom thuis en bedankt voor het gezellige blog. Tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen