dinsdag 26 juli 2011

25. Cruise dag 2, Bahama's, Nassau

Vandaag moeten we vroeg op en dus is de wekker gezet. We genieten van een heerlijk ontbijt en wederom een perfecte bediening en zorgen dat we op tijd van de boot af zijn en ons melden bij de gids.

Vandaag gaan we zeilen op Catamaran The SeaHorse en gaan we snorkelen. Er wordt afgesproken dat we heen de motoren gebruiken en terug een stuk gaan zeilen. Al met al duurt de boottocht nog zo'n 45 minuten voordat we op de plaats aankomen waar we gaan snorkelen.
Bij aankomst zien we het al, er liggen nog drie boten en je ziet allemaal gele vestjes en snorkels in het water.
Maar oke, niet getreurd, gewoon bij de massa in het water, dit is wel even een verschil met het snorkelen op de Keys. Het is veel drukker en massaler, maar ondanks dat hebben we toch van genoten en weer mooie vissen en koraal gezien.
Op de terugweg lekker voor op de boot gaan zitten met een RumPunch, je haar in de wind en lekker in de zon. dat is nog eens genieten. Het is alleen jammer dat we terug ook op de motoren gevaren zijn, we hebben dus niet gezeild.

Nadat we weer aan land waren zijn we even terug de boot op gegaan om te douchen en te lunchen, daarna hebben we met een taxi een rondrit over het eiland gemaakt.
We hebben van alles gezien. We zijn een fort ingeweest, we hebben de Queens Staircases bewandeld, de geschiedenid van beide aangehoord, het huis van Oprah Winfrey, Mel Gibson, Sean Connery en Michael Jordan, de armere buurten en als klap op de vuurpijl zijn we naar Atlantis geweest.
Dit is een super de luxe hotel, waar je de kamer van wijlen Michael Jackson kan huren voor $10.000 per nacht. We kregen een half uur om daar rond te wandelen en we hebben onze ogen uitgekeken, in een woord Schitterend!!!!

Na de rondrit zijn we nog even het HardRock Cafe ingedoken voor een Bahama Mama op de Bahama's, met de natuurlijk de bijbehorende nacho's;) Oh wat ben ik in mijn nopjes met mijn Hurricane Nassau Bahama Glas, ik heb nog net niet lopen huppelen;)

Terug aan boord eerst nog even een plons in het zwembad voor een beetje koelte. Daarna lekker in de windjammer gegeten, dit is buffet. Ook hier is alles goed geregelsd en hebben we alles ons goed laten smaken.
Daarna voor entertainment, de jaren 70 en 80 kwamen voorbij, heerlijk. De jongens hadden er wat eerder genoeg van dan wij en gingen terug naar de hut, wij zijn na afloop nog even de bar ingedoken voor een afzakkertje en wat bleek, ook deze glazen mag je meenemen Joehoe, straks een koffer vol met glaswerk;)

1. Wauw, klinkt echt weer geweldig ... Het leven op een cruise is heel vervelend ... Dat Atlantis hotel, echt geweldig inderdaad ;-) !

2. Bijna lopen huppelen...... Ja hoor, weet zeker dat je echt heb lopen huppelen. Atlantis is echt adembenemend, jammer dat het snorkelen zo druk was maar zo te lezen is het toch heel gezellig geweest.