donderdag 7 juli 2011

6. SeaWorld - WonderWorks

Vanmorgen de wekker maar om 07.00u gezet, want we gaan naar SeaWorld en daar willen we op tijd zijn. En dat is gelukt, om 08.45 reden we het parkeerterrein op en eenmaal in Seaworld moesten we nog een paar minuten wachten voordat we "echt" losgelaten werden;)

Na het volkslied (toch mooi om te zien dat er mensen zijn die bij het horen hiervan in de houding gaan staan) mochten we echt naar binnen. De hele stroom mensen ging als één massa richting Manta, de nieuwste rollercoaster in SeaWorld. Ook wij sloten ons achter in de rij aan (die nu nog maar 10 minuutjes duurde)
Voor we het wisten vlogen we op ons buik door de lucht, wat een SUPER ervaring is dit, zo gaaf. De adrenaline schoot door mijn lijf, geweldig!!

We waren allemaal zeer enthousiast en eigenlijk wilde we gelijk nog een keer, maar eenmaal weer beneden zagen we dat de wachttijd ondertussen al een uur was, dan maar naar Kraken, de andere rollercoaster.
Ook hier waren we snel aan de beurt en ook deze rollercoaster blijft erg gaaf om te doen.

Twan ging helemaal los en bleef maar roepen dat hij nog wel een keer wilde, maar aangezien het weer een hele warme benauwde dag was, was het weer tijd voor verkoeling. Dus op naar Atlanta, hier hadden Chris en ik mazzel, we waren de enige die er saoked uitkwamen;) terwijl de rest alleen maar een paar spatjes hadden opgelopen.

De rest van de dag hebben we lekker rondgewandeld en zijn we naar One Ocean (show met orka's) en Bleu Horizon (show met dolfijnen) gegaan. Hier hebben we weer heerlijk van zitten genieten, al moet ik wel zeggen dat de Orka show niet meer is wat het geweest is. En ja, ik weet dat ze er niet meer bij in het water mogen en het blijft allemaal knap wat ze de dieren allemaal kunnne laten doen, maat toch....ik mis iets.

Rond half drie zaten we er allemaal wel een beetje doorheen en besloten we naar Wet 'n Wild te gaan, zodat we weer wat verkoeling zouden krijgen.
Eenmaal in de auto werd de lucht git zwart en tegen de tijd dat we de inrit bij Wet 'n Wild op wilde rijden begon het ook te onweren.
Changing Plans, we gaan naar WonderWorks, daar wilden we toch nog naar toe en daar loop je tenminste droog.

Nou en dat bleek een goede keus, want het dondert en het bliksemt en het komt met bakken uit de hemel (helaas geen bier), dus een klein sprintje trekken en dan zijn we er.
En wie had er weer mazzel, ik natuurlijk, want ik verloor onderweg mijn slipper en moest dus terug. Waar iedereen aardig nat was, was ik weer soaked;))
Gelukkig hebben ze in WonderWorks een simulator waarin een Hurricane nagebootst wordt, dus daarna was ik weer iets droger.

We hebben ons prima vermaakt, Max en Chris hebben op het spijkerbed gelegen, we hebben een aardbeving meegemaakt, voor astronaut gespeeld enzo is er nog veel meer te doen en te beleven. Aan het einde van de rit hebben we met zijn allen nog een potje lasergame met een andere groep gedaan. Jeetje wat is dat lachen en schrikken, maar wel erg leuk om te doen.

Rond 18.00u zijn we richting huis gegaan en bij thuiskomst zijn de jongens lekker het zwembad in gedoken en hebben wij lekker met een roseetje buiten gezeten.
's Avonds nog lekker bij de Outback gegeten en voor je het weet is er weer een dag voorbij.

Wat onze huisdieren betreft, daar heb ik gisteravond om 11 uur nog voor gebeld.
Vraagt die man aan mij of ze groot of klein zijn, nou GROOT natuurlijk en ook klein trouwens.
Volgens de mijnheer aan de andere kant van de lijn was het geen kakkerlak maar een familie hiervan die in de palmbomen leeft.
Weet je, dat interesseerd mij geen ene R..T, al was het familie van Obama en kwamen ze uit het Witte Huis, We-Moeten-Die Beesten-Niet!!!
Nou dat heb ik wel duidelijk gekregen, want vandaag is er weer gespoten en hebben we menig beestje liggend op zijn rug terug gevonden.
Dit was het dan voorlopig weer , maar zal vast worden vervolgd!!

5 opmerkingen:

  1. Jullie hebben het maar druk met die huisdieren!!
    Weer een heerlijke dag achter de rug, eerst een pretpark en dan lekker pretten in WW, daar wordt iedereen weer een beetje kind...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leest weer als een topdag!! Manta was bij ons ook niet druk en wat een geweldige achtbaan is dat. Moest wel bij de eerste duik naar beneden even slikken maar hij is echt super.

    Fijn dat jij elke keer goed in de prijzen bent gevallen!!! You might get wet, You'll get soaked!!

    Nog heel veel plezier verder!!! (Maar dat is vast geen probleem)
    Dikke kussen van ons :*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe (water)dag achter de rug ! Jammer van het beestenprobleem, hopelijk is het nu gedaan ?
    Groetjes,

    Hilde en co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. he hoi iedereen, eindelijk ff tijd om je blog te lezen.
    Wat Nou Beestjes en laten wegspuiten!
    je gaat naar Amerika om te zwemmen met dolfijnen, zwemmen met zeekoeien, zwemmen met nog meer beestenspul, dus dan ga je natuurlijk niet flippen van een paar kakkerlakken he;
    ik zie dat jullie het reuze naar je zin hebben maar dat was verwacht.
    op volle kracht naar de volgende belevenissen en andere ongein.
    dikke kus uit spijkenisse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig die pretparken en achtbanen kan ik me zo voorstellen. Probeer je voor te stellen. Moi achter pc op kantoor vrijdagmiddag 16.45 uur bijna weekend en nog 1 weekje werken.
    pffff je zou het bijna vergeten maar die mensen zijn er ook!! haahaaaaa grapje hoor geniet er maar van jullie hebben het verdiend en zo niet dan toch.
    Excuus dat ik jullie blog misbruik met mijn kantoorverveling hoor.
    groetjes van mirjam ( een moeder met soort van volwassen kinderen ahwahaaa)

    BeantwoordenVerwijderen