donderdag 2 december 2010

Winterse taferelen

De winter is neergestreken in Nederland en dat zullen we weten ook.
Temperaturen van -6, en een lekker fris windje zorgen er voor dat je liever binnen blijft. Een constante poedersneeuw valt uit de lucht en bedekt de hele omgeving met een laag sneeuw. Dit geeft dan wel weer een mooi uitzicht op de omgeving, maar toch.
Ik zou toch veel liever in een wat warmere omgeving zitten, zelfs Redmer zei gisteravond dat hij toch liever de warmte had, nou en dat uit de mond van een fanatieke wintersporter.
Ik dacht er gisteren nog aan dat ik toch vele malen liever in een tropisch klimaat (lees Florida) zou willen wonen, maar helaas.
Nu hoor ik het commentaar alweer van sommige mensen, wat nou koud, jullie zijn in Lapland geweest daar was het veel kouder.
Dat klopt, maar daar liepen we er iedere dag bij als een Michelin Poppetje.
En daar hoefde ik de auto niet schoon te maken voordat ik er mee over de weg kan glibberen (moet de winterbanden er maar onder laten zetten, ze liggen nu achter in de auto maar dat helpt niet echt;)
Daar hoefde ik ook de kou niet in om met de hond een stukje te wandelen, gelukkig wordt ons beestje wat ouder en hoeft ze ook niet meer zo nodig de kou in.
Maar toch geniet ik stiekem van dit witte weer, lekker warm bij de kachel, warme chocolademelk, sneeuwpoppen maken en sneeuwballen gevechten houden.
Alleen jammer dat we door de sneeuw voorlopig niet kunnen schaatsen, maarja je kan niet alles hebben.
Gelukkig hebben we een waanzinnige vakantie om naar uit te kijken en momenteel kan de tijd niet snel genoeg gaan;)

3 opmerkingen:

  1. Afgelopen weken was het rond de 25-30 graden in Florida, maar het slaat ineens om en vannacht gaat het op sommige plekken vriezen, begreep ik ... En overdag rond de 15 graden ... Maar sneeuwpoppen kan je er niet maken ! Ik hoop dat het over een week of 2 weer wat omhoog gaat ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om jullie voorbereidingen en straks jullie reis te volgen.
    Heerlijk he, die voorpret.
    Wij gaan 2 weken na jullie naar Florida.

    Groet Christa
    www.medemaatjes2.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen